יום שישי, 26 ביוני 2009

אזורים בלונדון ששווה לבקר


* קמדן טאון CAMDEN TOWN :
כמעט מאז ומתמיד התאפיינה קמדן טאון הלונדונית כאזור קניות ובידור, אבל לא פחות מזה כמרכז תרבות.
ביקור בקמדן מתחיל ברחוב הראשי, המייצג היטב את הרוח היצירתית והצבעונית הן בחנויות והן בטיפוסים המסתובבים בו. מכאן מומלץ להמשיך אל השווקים האחרים. לאורך הרחוב פזורים כמה סמטאות ו"שערים" שנראים כאילו הם מובילים למוסכים משמימים, אך למעשה רוחש בהם עולם שלם שבו מכונית פתוחה היא אלמנט עיצובי, נעלי דראג קווין הם סטנדרט, ואווירה גותית נראית כמו הדבר ההגיוני ביותר ביקום. אפשר לקנות כאן הכול, אבל הכי מגניבים הם מגפי הפנקיסטים וחולצות התאורה - לחיצה קטנה על הבטריה, ואתם מנצנצים לכל הכיוונים.

קמדן מאוד פעילה גם בשעות הלילה:

* צ'יינה טאון China town
אם אתם רוצים לטעום מהרבגונית הלונדונית, צ`יינה טאון יכולה להיות יעד מצויין. זהו האיזור הסיני של העיר, שהוא קטן מזה שתמצאו בערים אחרות, אבל עם המון אווירה. יש כאן מסעדות סיניות מעולות, חנויות עם מוצרים מסין ועוד. המקום לא מאד תיירותי, ומכיל חנויות ועסקים לבני הקהילה הסינית בעיר, אבל דווקא בגלל זה הוא מיוחד, ולא תיירותי מדי.

תחנת רכבת: Covent Garden או Leicester Square
אתר אינטרנט:www.chinatownlondon.org

* לסטר סקוור Leicester Square

הכיכר הרחבה לסטר (Leicester Square) נחשבת ללב הפועם של תעשיית הקולנוע הבריטית. מדובר על פארק מרובע ומקסים, שמוקף ברחובות נאים. במרכז הגן יש מזרקה מפורסמת שעליה ניצב שייקספיר מוקף דולפינים, וכן פסלים של אישים בריטים חשובים, כגון ניוטון וצ`ארלי צ`אפלין. מסביב לכיכר תמצאו את אולמות הקולנוע הידועים ביותר בבריטניה, בהם בדרך כלל נערכות הקרנות הבכורה של הסרטים החשובים ביותר, ברוב פאר והדר. כאן תמצאו את הקולנוע עם המסך הגדול ביותר, וכן את זה עם מספר המושבים הגדול ביותר Odeon Leicester Square). על הרצפה תוכלו לזהות לוחות עם טביעות ידיהם ורגליהם של כוכבי קולנוע, לפי מסורת "שדרת הכוכבים" של הוליווד.

תחנת רכבת: Leicester Square

* רחוב אוקספורד והסוהו

כמעט אין צורך להציג את הרחוב ששמו הפך להיות שם נרדף לקניות עבור ישראלים רבים. ואכן, Oxford Street הוא רחוב הקניות הגדול ביותר באירופה, והוא ללא ספק המיטב של המיטב מהבחינה הזו. במדרחוב הארוך ניתן לבלות ימים שלמים, עם מאות רבות של חנויות - מהרשתות הגדולות שכאן תמצאו את חנויות הדגל שלהם, ועד חנויות ייחודיות בתחומי העיצוב והאביזרים. דרומית לאוקספורד, בשטח שבין רחוב Regent ל- Charing Cross ודרומה עד כיכר פיקדילי, תמצאו את מתחם הסוהו (Soho), שמומלץ מאד לטייל ברחובותיו. בשעות היום מדובר באיזור מצויין למסעדות, גלריות, חנויות ואווירה מגניבה, ובשעות הלילה יש כאן חיי לילה מעולים, וזה יעד מומלץ לקהילת ההומאים והלסביות, אבל לא רק.

תחנת רכבת: לאיזור הקניות של אוקספורד - Oxford Circus או Tottenham Court Road. לסוהו אפשר גם בתחנת פיקדילי